آموزش نحوه اینسرتی کردن ماتریس قالب در کتیا

در این فیلم آموزشی نحوه صحیح و اصولی اینسرتی کردن ماتریس یک قالب در نرم افزار کتیا را طی یک مثال آموزش می دهیم. اینسرتی یا تکه تکه نمودن قالب مزایای زیادی را سبب می شود که طراحان قالب و قالبسازها به خوبی با این مزایا آشنا هستند.


خلاصه ویدیو بالا را به صورت متن در زیر می توانید مطالعه بفرمایید :

در تصویر زیر یک ماتریس قالب برش را مشاهده می کنید که در سمت راست ، این ماتریس برش را به صورت یک تکه طراحی کرده و در سمت چپ به صورت اینسرتی است. برای اینسرتی کردن کافیست که اول ماتریس را به صورت یکپارچه (یک تکه) طراحی کنیم و در ادامه ببینید که چطور این ماتریس یکپارچه را با چند مرحله ساده به صورت اینسرتی تبدیل می کنیم.

اینسرتی کردن ماتریس قالب با کتیا

اکنون که ماتریس یکپارچه را طراحی کردیم کافیست که از درخت طراحی بر روی PartBody کلیک راست کنیم و گزینه Copy را انتخاب نماییم و بعد دوباره بر روی همین PartBody کلیک راست می کنیم و اینبار گزینه Paste Special را می زنیم و در پنجره باز شده ، گزینه As Result With Link را انتخاب می کنیم و Ok را میزنیم.

گزینه Paste Special کتیا

با اینکار مطابق تصویر زیر ، در نمودار درختی مشاهده می کنید که یک Body جدید زیر PartBody بوجود آمد و Body جدید در واقع روی PartBody اصلی قرار گرفته و برای اینکه Body جدید را بتونیم ببینیم ، از نمودار درختی روی Body جدید کلیک راست می کنیم و گزینه Properties را می زنیم و رنگ Body جدید را مثلا به بنفش تغییر می دهیم.

گزینه Properties کتیا

اکنون کافیست که ابتدا در محل هایی که میخواهیم برش ایجاد شود (تکه تکه شود) با دستور Plane ، صفحات برش دهنده را ایجاد کنیم. سپس دستور Split را می زنیم و یک بار با Plane اولی ، Body جدید (به رنگ بنفش) را برش می زنیم و بعد دوباره دستور Split را می زنیم و اینبار با Plane دومی ، Body جدید را برش می زنیم که نتیجه آن به شکل زیر در می آید.

حالا برای تکه بعدی همین مراحل را از اول اجرا می کنیم (از Copy کردن PartBody تا این برش ها) و همینطور بقیه تکه ها را هم ایجاد می کنیم. نکته اینکه برای هر Body جدید یک رنگ خاص تعیین کنید تا مشخص باشد.

فیلم کامل و آموزش صفر تا 100 طراحی قالب در کتیا ⇐ طراحی قالب در کتیا

اگه این آموزشو پسندیدی برای دوستاتم بفرست :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

ده − یک =

keyboard_arrow_up